

به گزارش یک پایگاه اینترنتی فضانوردی به نام جیمز ایروان در دهه 1980 دو سفر به کوه آرارات داشت که یکبار هم ربوده شد، اما هیچ گونه مدارک و یا شواهدی از کشتی نیافته بود. او گفت:" من هر کاری که از دستم برمی آمد ا
تمامی پیروان ادیان ابراهیمی با داستان کشتی نوح آشنا هستند, اما عده ای علاقه بسیاری برای کشف آثار و بقایای این کشتی داشته اند و در این راه تلاش بسیار نموده اند.
آنچه از کشتی نوح می خواستند بیابند...
نتیجه سال ها جست و جو از پی کشتی نوح
جستجوها برای کشتی نوح حداقل از زمان یوسیبوس (275 الی 339 قبل از میلاد) تا عصر حاضر ادامه یافته است. با وجود اعزام گروه های بسیار ، تا به حال هیچ گونه اثبات فیزیکی از کشتی نوح یافت نشده است. این تجربه به عنوان شبه علم و شبه باستان شناسی در نظر گرفته شده است.
جستجوهای سازمان یافته امروزی برای این کشتی ابتدا در محافل تعلیم انجیل در آمریکا شروع شد. بر طبق گفته های لاری اسکریج، پدیده جالبی که در مذهب پروتستان انجیلی محافظه کار آمریکا در قرن بیستم رواج یافته است – عقیده رایجی است که بر اساس آن تصور می شود, کشتی قدیمی نوح در بالای کوه یخی آرارات جای گرفته و هنوز هم امید می رود تا این کشتی یافت شود.
داستان نوح, داستانی است که باوری عمیق را با وسوسه های ماجراجویی به همراه ادعاهایی جالب توجه در هم آمیخته است. جستجو برای این کوه, مانند خود تبلیغ مسیحیت، آمیزه پیچیده ای از مبنای منطقی و پدیده های فوق طبیعی، مدرن و پیشا مدرن می باشد. اینکه کشتی نوح روی کوه آرارات قرار دارد، موضوعی است که به موجب مجموعه کتبی از قرن بیستم رواج یافته است که شامل:
1 -داستان هایی از شاهدین عینی مانند داستان هایی از عکس های گمشده مرموز
2 - شایعه هایی از توطئه های مربوط به انکار خدا،
3 - قطعه هایی از "چوب کشتی" در کوه می باشد .
با این وجود از بُعد شبه علم و فوق الطبیعیه چشم پوشی می شود و تلاش در جهت یافتن کشتی فراهم می شود. در همه این روش ها، بی اعتمادی به علم و روش کار نخبه های علمی آشکار می شود.
کارل برایت، جستجوگر کشتی نوح ، جستجوی این کشتی را یک تفحص مذهبی می داند که از نظر او موفقیت در آن به موهبت خداوند بستگی دارد.همچنین از نظر برایت ، دولت های چندین کشور "حقیقت" را پنهان می کنند.
او می گوید:
قاطعانه بر این باور هستم که دولت های ترکیه، روسیه، و ایالات متحده آمریکا دقیقا می دانند که این کشتی در کجا قرار دارد. آنها اطلاعات را کتمان می کنند، اما خداوند همه چیز را می بیند. همه چیز در زمان خود ثابت خواهد شد. ما از کوه بالا می رویم و به جستجو ادامه می دهیم، اُمیدواریم که اینطور باشد. وقتی از کوه بالا میرویم ، خدا مارا می بیند. خدایا این ستایش ماست!
بر طبق کتاب جنسیس 8:4 ، این کشتی بر روی کوه آرارات نشست. مفسرانی مانند جوزفوز و همکاران او، بروسوز، هیرونیموس مصری، ام ناسیز و نیکلاس داماسکور به این نکته اشاره دارند که این کوههای آرارات که با نام Armenia نیز شناخته می شود مکان فرود کشتی نوح می باشد.
سنت سوری از اوایل قرون پیش از میلاد، داستانی از فرود آمدن کشتی نوح در کوه جودی judi روایت میکرد که بر طبق گفته های جوزفوز، باقیمانده هایی از این کشتی در قرن یکم قبل از میلاد کشف شده بود.مکان فرود کشتی نوح طبق گفته جوزفوز، 100 کیلومتر در جنوب آرارات بود که اکنون جزو کردستان عراق می باشد.
دو روایت متضاد برای بقایای کشتی نوح
بر طبق یک روایت مربوط به حدود 705 الی 681 پیش از میلاد، این کشتی غارت شده بود. و بر طبق روایتی دیگر مربوط به سال های 486 الی 465 پیش از میلاد جای بت آن را پرستش می کردند؛ این روایت در مجموعه تفسیر کتاب مقدس یهود یالکوت شیمونی yalkut shimoni اثر هامان از می باشد.
مارکوپولو در کتاب خود "سفرهای مارکوپولو" می نویسد:
در قلب کوههای ارمنی Armenia بالاترین نقطه کوه مانند یک مکعب یا یک فنجان شکل گرفته است که گفته می شود کشتی نوح در آنجا قرار گرفته است، برای همین آن را کوه کشتی نوح می دانند. این کوه بسیار پهناور و بلند می باشد که بالا رفتن از آن دو روز طول می کشد. در بالای قله، برف آنقدر زیاد است که انگار که در طول کل سال برف باریده است و به همین خاطر تقریبا هیچ کس نمی تواند از این کوه بالا برود. این برف ها هرگز ذوب نمی شوند، هر روز برف می بارد و این سطح به وجود می آید.
آقای والتر رالیف چندین فصل از کتاب خود به نام تاریخچه جهان را به کوههای آرارات اختصاص داده است و به گفته او کشتی نوح فقط می تواند در این منطقه فرود آید.
در سال 1829، دکتر فردریک پاروت به کوه آرارات صعود کرده بود. او در کتاب خود به نام "سفری به آرارات" اینطور نوشت که
"همه ارمنی ها بر این باورند که کشتی نوح در بالای کوه آرارات قرار گرفته و به دلیل محافظت الهی از آن, هیچ انسانی اجازه دسترسی به آن را ندارد."
در سال 1876، جیمز برایسی، تاریخدان، سیاستمدار، دیپلمات، جستجوگر و پروفسور قانون مدنی در آکسفورد از مسیر رویش درختان بالا رفت و یک تخته چوبی به طول 4 فوت، و ضخامت 5 اینچ را یافت که آن را قطعه ای از کشتی نوح می دانست. در سال 1883، پیام رسان نبوتی بریتانیا و دیگر افراد گزارش دادند که با وجود بهمن شدید، ماموران عالی رتبه دولت این کشتی را مشاهده کرده اند.
جستجوهای مدرن برای یافتن کشتی نوح(از سال 1949 تاکنون)
جستجوها از اواسط قرن بیستم شروع شدند که این بار کلیساها و کشاورزان محلی, مجله هایی با محوریت ایمان به خدا ، برخی از تورهای سخنرانی ، ویدئو ها و برنامه های تلویزیونی خاص از این جستجوها پشتیبانی کرده و به این موضوع پرداخته اند.
1 - در سال 1949، آرون جی. اسمیت، رئیس دانشکده مردمی الهیات درگرینزبورو، جورجیا عازم سفر به کشف کشتی نوح شد که در این سفر ناموفق بود!
2 - فضانوردی به نام جیمز ایروان در دهه 1980 دو سفر به کوه آرارات داشت که یکبار هم ربوده شد، اما هیچ گونه مدارک و یا شواهدی از کشتی نیافته بود. او گفت:" من هر کاری که از دستم برمی آمد انجام دادم، اما این کشتی با ما طفره رفت."
3 - در سال 2004، مرد تاجری به نام مک گیورن با بودجه ای حدود 900000 دلار عازم سفر به کوه آرارات شد. او قبل از آن هم هزینه تصاویر ماهواره ای از این مکان را پرداخته بود. بعد از کلی هیاهوی اولیه ، مقامات ترکیه به او اجازه سفر ندادند، چون این قله در داخل منطقه نظامی قرار دارد
4 - بقایای کشتی حضرت نوح در ایران: در ژوئن 2006، باب کورنو از موسسه کشف و جستجوی باستان شناسی الهیات به همراه یک تیم 14 نفره از تاجران، و رهبران نظامی عازم ایران شدند تا از کوهستان البرز بازدید کنند. چون احتمال می رفت که کشتی نوح در این مکان قرار گرفته باشد. این تیم مدعی بود که یک شی ء را در 13000 فوت بالای سطح دریا مشاهده کرده اند که ظاهری شبیه سنگ های عجیب داشت و طول آن 400 فوت (120 متر) بود.
5 - در سال 2007، یک هیئت اعزامی مشترک ترکیه و هونگ کنگ مدعی بودند که دیوارهای چوبی فسیل شده ای را در کوه آرارات کشف کرده اند . در سال 2010، این تیم ویدئویی از کشف ساختارهای چوبی شکل را منتشر کردند. آنها مدعی بودند که تاریخ کربن موجود در این چوب نشان می دهد که این چوب متعلق به تقریبا 4800 سال پیش است.
بر طبق یک داستان، نیکلاس دوم روسیه، هیات اعزامی را به کوه آرارات در سال 1916 الی 1918 فرستاد تا به تحقیق و بررسی کشتی بپردازند. حقیقت این است نیکلاس در انقلاب فوریه در آغاز مارس 1917 استعفا داد و این داستان بعید به نظر می رسد.
- در سال 1952، پاستور هارولد ویلیامز داستانی را نوشت و در آن مدعی شد که یک منتظر ظهور روز هفتم به نام حاجی ییرام Haji Yearam که به آمریکا مهاجرت کرده این داستان را برای او تعریف کرده است. بر طبق این داستان،ییرام و پدرش, راهنمای سه دانشمند انگلیسی برای یافتن کشتی نوح در سال 1856 بودند. در حین کشف کشتی، این دانشمندان سعی داشتند تا این کشتی را تخریب کنند ، اما نتوانستند. تقریبا سال 1918، ویلیامز مدعی شد که او خبر مرگ دانشمندی را در مقاله یک روزنامه مشاهده کرد که در داستان ییرام به طور مستقل کار میکرد. هارولد ویلیامز هم گزارش ییارام و هم صفحه روزنامه را تا سال 1940 نگه داشت و در این سال بر اثر آتش سوزی هر دوی آنها در آتش سوزی سوختند.
در سال 1955، یک کاشف فرانسوی به نام فرناند ناوارا یک تیر چوبی 5 فوتی را در کوه آرارت کشف کرد. موسسه تحقیقات و آزمایش ها در وزارت کشاورزی در اسپانیا تایید کرد که عمر این چوب تقریبا 5000 سال است (ادعایی که به وسیله تاریخ گذاری رادیو کربن رد می شود، چون دو آزمایشگاه در سال 1969 این نمونه ها را تاریخ گذاری کردند، یکی مربوط به 650 سال و دیگری 630 سال بودند).
در حدود سال 1960، جورج گرینی خلبان هلیکوپتر مدعی شد که در سال 1956 کشتی نوح را در کوه آرارات مشاهده کرده است. او از کوه عکس گرفت، اما هیچ دانشمندی عکس های او را تایید نکرد.
در سال 1970، یک ارمنی به نام جورجی هاگوپیان مدعی شد این کشتی را به همراه عموی خود دوبار دیده است، یکی در حدود سال 1908 و دیگری در سال 1910. او مدعی شد که این کشتی را از نزدیک دیده و حتی روی کف آن راه رفته است. عدم سهولت دسترسی به این کشتی نشان می دهد که این ادعا بی اساس بوده و با دیگر گزارشات کاشفان متضاد است.
بازنشر توسط : برتر
به طور کلی دو روش برای تولید ساندویچ پانل پلی استایرن به کار گرفته میشود:
روش کانتینیوز (continues)
در روش کانتینیوز یا همان مکانیزه دستگاه ها و رباط های مکانیکی مواد اولیه را به ساندویچ پانل نهایی تبدیل میکنند, به عبارتی دیگر مواد اولیه که همان رول ورق گالوانیزه , مواد اولیه ی فوم پلی یورتان یا شیت فوم پلی استایرن و چسب از یک طرف دستگاه وارد میشوند و از طرف دیگر ساندویچ پانل تکمیل شده به قطعات دلخواه برش خورده و اماده ی بسته بندی میشوند.
دستگاه کانتینیوز پلی استایرن
این سری دستگاه ها بعد از تولد ساندویچ پانل پلی استایرن به وجود امدند و به نوعی نسبت به روش های دیگر نو پا میباشد, اما این روش هم امروزه بسیار متداول و پر طرفدار شده. در این روش یک دستگاه کانتینیوز همانند دستگاه کانتینیوز پلی یورتان وجود دارد که دو ردیف رول گیر یا رول باز کن دارد که یک ردیف مربوط به ورق روی پانل و یک ردیف مربوط به ورق زیر پانل میباشد, همچنین دو ردیف غلطک و دستگاه رولفرمینگ دارد که ورق رویه یا زیره ی پانل را فرم دهی میکند, سپس یه اپراتور شیت های 2 یا 3 متری فوم پلی استایرن را میان دو لایه از ورق های شکل دهی شده و چسب خورده قرار میدهد و دستگاه پانل را به هم میچسباند و تحت پرس قرار میدهد و در انتها پانل را به قطعات مورد سفارش برش میدهد.
خط تولید دیسکانتینیوز پلی استایرن
در این روش هم هر کدام از فعالیت ها در ایستگاه های مختلف صورت میپذیرد و به در قسمت مونتاژ به هم میرسند یعنی ورق گالوانیزه در دستگاه رولفرمینگ طرح مورد نظر را میگیرد و به ابعاد سفارشی برش میخورد و فوم پلی استایرن هم به ضخامت های مختلف برش خورده و اماده تولید میگردد و در انتها توسط چسب مخصوص به ورقه های پانل میچسبد و تحت پرس قرار میگیرد ت کامل خشک شود.
مزایا و معایب فوم عایق پلی استایرن (Eps)
با توجه به کیفیت و کاربرد محصول از قیمت پایین تری نسبت به عایق های دیگر برخوردار است
به دلیل فرایند تولید دیسکانتینیوز این محصول امکان تولید در دانسیته های متفاوت وجود دارد (15 تا 25 کیلوگرم بر متر مکعب و بعذا تا 30 کیلوگرم بر متر مکعب قابل تولید است)
امکان تولید این فوم در اشکال متفاوت وجود دارد ( فوم بعد از پخت در قالب تحت پرس بخار قرار میگیرد و به شکل قالب تولید میگردد یا قالب های بزرگ رابا المنت های گوناگون به فرم دلخواه برش میدهند)
ضخامت این محصول به میلیمتر قابل تغییر و مورد سفارش میباشد
وزن سبک تری نسبت به عایق های دیگر دارد
دانسیته یا فشردگی کمتری دارد و برای مکان هایی که بحث عایق کاری از اهمیت بالایی برخوردار است مانند گرمخانه و سرد خانه ها توصیه و پیشنهاد نمی شود مگر در ضخامت های بالا
به دلیل نوع روش ساخت این ماده ذرات ان به صورت گلوله های به هم فشرده تولید میشود که پیوند ضعیف تری نسبت به فوم پلی یورتان دارد
نمونه های قبلی این فوم به راحتی تحت تاثیر گرمای شدید یا شعله ی مستقیم مشتعل میشد ولی بعد از محرض شدن خطر این فوم با تغییری که در ساختار مواد اولیه ی آن ایجاد شد نمونه های کنونی فقط در برابر شعله ی مستقیم جمع میشوند و اصطلاحا نسوز معرفی میگردند مانند فوم پلی یورتان
ساندویچ پانل گونه ای از مصالح ترکیبی می باشد که از یک لایه میانی که ساخته شده از فوم، پلی اورتان، پشم سنگ و سایر مواد دیگر ساخته شده است. ساندویچ پانل از دو طرف با لایه های فلزی مانند آلوزینک و گالوانیزه احاطه شده است.
الف- از نظر جنس لایه بیرونی می توان ساندویچ پانل ها را به انواع یک رو ورق یک رو فویل، دو رو فویل، دو رو نایلون، یک رو ورق یک رو کاغذ تقسیم بندی کرد.
پوشش ها فلزی استفاده شده در ساندویچ پانل ها دارای مقاومت به خوردگی و استحکام بالا است. ورق تهیه شده از آلوزینک از جنس فولاد کربنی با پوشش آلیاژی 55% آلومینیوم، 43% روی و 16% سیلیکون تشکیل شده است که عنصر آلومینیوم جهت مقاومت به خوردگی و عنصر روز خواص ضد سایش ورق را افزایش می دهند.
تمامی ورق های مذبور پیش رنگ بوده و طی فرآیند پوشش دهی کویل کوتینگ رنگ شده است و با تنوع رنگ های مختلف، محدوده گسترده ای از انتخاب فام را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. پوشش رنگ از نوع رزین پلی استر کوره ای به ضخامت 25 میکرون در قسمت بیرونی و 7 میکرون رنگ پرایمر کوره ای داخلی جهت اتصال بهتر ورق به فوم می باشد.
بنا به سفارش مشتری، امکان تولید ساندویچ پانل با ورق استیل جهت مصرف در صنایع غذایی و ورق آلومینیوم جهت مصارف ساختمانی را دارد.
ساندویچ پانل سقفی ساندویچ پانل دیواری ساندویچ پانل های خاص
قیمت ساندویچ پانل(پنل) ها بر اساس نوع ورق به کار رفته، نوع عایق مورد استفاده، ضخامت و میزان فشردگی عایق تعیین می گردد.عایق مورد استفاده در تولید ساندویچ پانل(پنل) ها پشم سنگ، پلی استایرن و پلی اورتان می باشد. امروزه در صنعت ساخت و ساز، عایق پلی اورتان به دلیل سبک بودن، مقاومت در برابر صدا، سرما و گرما،حرارت و برودت بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. ورق های به کار رفته نیز ار جنس گالوانیزه(فولاد مبارکه)، آلومینیوم و آلوزینگ(آلیاژ آلومینیوم و روی) می باشد. ورق گالوانیزه به دلیل قدرت رنگ پذیری پایین، و ورق آلومینیوم به دلیل مقاومت کم و نرم بودن جنس فلز، در برابر ورق آلوزینک از کیفیت پایین تری برخوردار می باشد
ورق آلوزینک جهت تولید ساندویچ پانل(پنل) ها، از کره وارد شده و بدلیل خواص روی و آلومینیوم پوشانده شده بر روی ورق، در مواقع مخدوش شدن ورق-روی و آلومینیوم در مقابل اکسیژن هوا بحث زنگ زدگی را منتفی می سازد و تحت هیچ شرایطی دچار تغییر رنگ نمی شود ساندویچ پانل سقفی و پانل دیواری به علت استفاده از متریال مرغوب دارای کیفیت بالایی می باشد.
ساندویچ پانل سقفی ، ساندویچ پانل دیواری ، ساندویچ پانل ماموت ، ساندویچ پانل سردخانه ای ساندویچ پنل دیواری ، ساندویچ پنل سقفی ، پنل ساندویچی ، پنل دیواری ، پنل سقفی ساندویچ پانل اتاق تمیز ، ساندویچ پانل دورو ورق نایلون
کاربرد ساندویچ پانل سقفی در پوشش سقف سازه های پیش ساخته و همچنین سوله ها و سالن های تولید صنعتی می باشد. پانل های سقفی از نظر تنوع نسبت به دیواری دارای محدودیت است . معمولا در دو نوع ساندویچ پانل سه گام و ساندویچ پانل سقفی پنج گام تولید می شود. کاربرد این نوع ساندویچ پانل در پوشش سقف سازه های پیش ساخته و همچنین سوله ها و سالن های تولید صنعتی می باشد.
ساندویچ پانل سقفی از نظر تنوع نسبت به ساندویچ پانل دیواری دارای محدودیت است. ضخامت ساندویچ پانل سقفی نیز همانند پانل های دیواری بسته به نوع کاربرد آنها و نیز با توجه به شرایط اقلیمی محل احداث سازه متفاوت می باشد. از 3 گام یا سه دنده معمولا در پوشش سقف سازه هایی استفاده میشود که از سقف ساختمان به عنوان بارانداز استفاده نشود و نیز در مناطقی که بارش نزولات آسمانی در طول سال زیاد نیست استفاده می شود.
گاهی از سقف سالن ها و انبارهای صنعتی به عنوان بارانداز استفاده میشود. به صورتی که باید مقاومت کافی در مقابل فشار ناشی از وزن بار را دارا باشد و همچنین در مناطقی از کشور که میزان بارش باران و برف بسیار زیاد باشد از 5 گام یا همان 5 دنده استفاده میشود . در تولید تمامی پانل های سقفی نیز مانند ساندویچ پانل دیواری از پلی یورتان نوع b2 (مقاوم در برابر آتش سوزی) استفاده می شود.
جرثقیل سقفی برای جابجایی بار در انبارها و سالنهای صنعتی کاربرد دارد. این جرثقیل سقفی معمولاً دارای دو ریل موازی است که به صورت افقی در طول سالن جرثقیل به صورت (محدود در شش جهت) بر روی آن حرکت میکند.
کاربرد و مزایا جرثقیل سقفی جفت پل: جرثقیلهای سقفی جفت پل] بهترین راه حل برا ی جابجایی مواد در سالنهایی است که دهانه و ظرفیت بیشتری مورد نیاز میباشد و با این نوع جرثقیلها از ارتفاع بیشتری میتوانید استفاده کنید و با پیشنهادهای مهندسی و ساخت سازه مطابق استاندارد و با وزن مرده کم میتوانید بهترین استفاده را نیز از لحاظ اقتصادی ببرید، همچنین دیگر مزیت این نوع جرثقیلها این است که با وجود راهروی انتخابی در بدنه جرثقیل علاوه بر سهولت در دسترسی و امکان تعمیر قطعات کالسکه (ترولی)، امکان مناسبی برای تعمیر و تعویض لامپهای سالن، تأسیسات گرمایشی سالن و خطوط برقرسان را نیز فراهم میکند.
تک پل
جرثقیلهای سقفی تک پل خواستههای شما را با بالاترین کیفیت تأمین میکند و همچنین با ساخت سازه مطابق استاندارد و با وزن مرده کم هزینههای اضافی شما را کاهش میدهد و این امر باعث میشود فشار وارد بر ریلهای سالن کمتر شود و هزینه کمتری جهت طراحی ساختمان سوله در نظر گرفته شود و از لحاظ ابعاد هندسی و پارامترهای مهندسی بهترین طراحی را شامل میشود، در نتیجه با حرکتهای ویژهای که این نوع جرثقیل خواهد داشت، تمامی نقطه نظرات شما را برآورده میکند.
آویز
جرثقیلسقفی آویز به سادگی بر روی سقف سالن قرار میگیرند، بهطوریکه چنانچه شما امکان نصب ستونها و تیرهای حمالها را ندارید، با استفاده از این نوع جرثقیلها میتوانید نیاز جا به جایی خود را تأمین سازید، لذا میتوانید از فضای ورودی سالن، داخل انبار و حتی نقاط ویژه انبار که مورد نیاز است، برای جابهجایی تولیدات خود بیشتر استفاده کنید، ضمناً با استفاده از این نوع جرثقیلها امکان جابه جایی بالابر از مسیری به مسیر و ریلی دیگر و در نتیجه دسترسی به نقاط مورد نظرتان فراهم میگردد
جرثقیلهای آویزی که به تیر حمال نیاز ندارند در صنعت به مونو ریل مشهورند و در دو نوع مستقیم و منحنی طراحی و ساخته میشوند.
جرثقیل دروازهای جهت جابجایی بار در محیطهای باز و در داخل سالنها کاربرد دارند. جرثقیل دروازهای قابلیت نصب بالابرهای سیم بکسلی تک و دو پل در گروههای کاری مختلف را دارا میباشد.
امروزه با گسترش تکنولوژیهای ساخت، استفاده از مصالح پیش ساخته، با توجه به امکان کنترل کیفیت بیشتر و سرعت اجرای بالا، بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است.
یکی از این مصالح پیش ساخته که برای استفاده در پوشش های داخلی و نما مورد استفاده قرار می گیرد فایبر سمنت برد ( Fiber Cement Board) می باشد. با توجه به مقاومت خمشی قابل توجه پانل های فایبر سمنت برد در نمای بیرونی و داخلی، دیوارهای داخلی و خارجی و پوشش سقف و کف ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند. ورقهای صاف ایوانیت (Fiber cement board) ورقهای صاف ایوانیت (Fiber cement board) پنل های فایبر سمنت بورد مقاومت بالائی در مقابل آتش سوزی داشته و عایق های صوتی ، حرارتی و رطوبتی مناسبی هستند.
فایبر سمنت بردها درمقایسه با کلیه محصولات مشابه ، مقاومت بیشتری در برابر جذب و عبور رطوبت از خود نشان می دهند . اگرچه در حالت غوطه وری ، آب نیز به خود جذب می کنند و مقاومت خمشی آن ها کاهش پیدا می کند ، اما بعد از خشک شدن بدون تغییر در ابعاد ، مقاومت خمشی اولیه را بدست می آورند.
با توجه به اینکهفایبر سمنت بورد Fiber Cement Board سطح بسیار صافی دارند ، بعد از نصب می توان بدون اجرای نازک کاری اقدام به رنگ آمیزی سطح و یا اجرای کاغذ دیواری و یا هرگونه روکش PVC و ورق HPL بر روی سطح فایبر سمنت برد نمود.
فایبر سمنت برد الیاف دار یا فایبر سمنتسمنت برد در واقع صفحات سیمانی اصلاح شده با الیاف است که با نام فایبر سمنت ، سمنت برد یا صفحات سیمانی الیاف دار شناخته می شوند . پانل های فایبرسمنت یا سمنت برد های الیافدار ، صفحاتی پیش ساخته هستند که برای ارتقاء کیفیت و افزایش خواص مکانیکی مفید از سیلیس و الیاف سلولزی در ترکیب آنها استفاده شده است. این الیاف سلولزی باعث مقاومت در برابر تنشهای فشاری و کششی ناشی از تغییرات دما شده و از بروز مشکلاتی مانند ترک خوردگی و خم شدن جلوگیری می کند.
پروفیل های گالوانیزه نمای فایبرسمنت برد تولید شده در این کارخانه از ورق های گالوانیزه بسیار باکیفیت و با ضخامتهای 7/10 و 5/10 میلیمتر برای اجرای زیرسازی ساخته شده است. سازه های مدل M و V امکان تغییرات ابعادی پنل های فایبر سمنت برد بر اثر تغییرات دما و رطوبت را فراهم می آورند و سازه گالوانیزه A برای آب بندی درز بین پنلها در نمای فایبر سمنت برد مدولار ( در صورتی که حداقل درز ۱۰ میلیمتر باشد ) کاربرد دارد. سازه های M ، V و A با شاخه های به طول ۳ متر در این کارخانه تولید می شوند.
همواره یکی از دغدغه های دست اندر کاران صنعت ساختمان،نیاز به مصالحی به شکل صفحه بوده و می باشد .در گذشته این نیاز به صورت سنتی با چوب قابل تامین بوده است که با پیشرفت علم و تکنولوژی صفحات مختلفی مانند ورق های فولادی،گچی،پلاستیکی و غیره گسترش پیدا نمود.لیکن هر یک از آنها عیوب مختلفی از جمله ضعف در مقابل رطوبیت و آتش دارند.
در حدود سال 1900 میلادی تولید صفحات سیمانی که با الیاف آزبستی مسلح شده اند ابداع گردید.این صفحات بدلیل دارا بودن آزبست،شکننده و سرطان زا هستند که به همین دلیل استفاده از آن در صنعت ساختمان گسترش چندانی پیدا نکرد.
با ارتقاءفن آوری،کاربرد انواع الیاف برای مسلح کردن صفحات سیمانی از نوع چوب و غیره آغاز گردید.
در سالهای پس از 1980 مسلح کردن صفحات سیمانی با الیاف سلولزی با نام تجاری فایبرسمنت ( Fiber Cement Board )( سمنت بورد ) آغاز و تولید آن گسترش پیدا کرده که پیرو آن استاندارد های بین المللی معتبری برای آن تدوین گردید.
صفحات سیمانی الیاف دار ( Fiber Cement Board ) ( سمنت بورد )در حال حاضر یکی از بهترین مصالح صفحه ای شکل موجود برای پوشش انواع دیوار و کف بوده که با فن آوری بسیار پیشرفته تولید می گردد .این صفحات متشکل از سیمان مخصوص،الیاف سلولز و مواد افزودنی می باشد که در دستگاه اتوکلاو سخت می شوند.
صفحات سیمانی الیاف دار یا همان فایبر سمنت ( Fiber Cement Board ) ( سمنت بورد )به عنوان ساخت و ساز خشک سیمانی ( Dry Wall Cement ) در ساختمانهایی که سازه آنها اسکلت فلزی و یا بتنی باشد برای پارتیشن بندی ،دیوار داخلی ،سقف کاذب و نما با زیرسازی استاد و رانر مورد استفاده قرار می گیرد .همچنین به منظور پوشش در ساختمان هایی که سازه آنها از نوع سیستم سازه فلزی سبک ( LSF ) است برترین گزینه می باشد .
مزایای استفاده فایبر سمنت:
قابل اجرا در سازه هايی با اسکلت فلزی سبک (LSF)
حذف گچ و خاك و گچ كاري
امکان سهولت اجرا ی مبحث 19 مقررات ملی ساختمان( صرفه جويی در مصرف انرژی)
ايجاد ساخت و ساز خشک بدون نياز به ملات
عدم وجود نخاله ساختمانی و آوار
امکان سهولت اجرای تأسيسات مکانيکی و برقی
امكان توسعه بنا بصورت اضافه اشكوب
قابليت افزايش سطح زيربنا
سهولت تعمير و نگهداری
اجرای سريع وآسان
دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه،مسکن وشهرسازی
دارای وزن مخصوص 1300 کیلوگرم در متر مکعب و انعطاف پذیری بالا و فوق العاده سبک
دارای تنوع محصول از جنبه های کاربرد،طرح و ابعاد
بالاترین فروش در ایران
دارای گارانتی تضمين کيفيت از بيمه ايران
جزء فن آوريهای معرفی شده از وزارت مسكن و شهرسازي
وجود محصولات متنوع برای تمام قسمتهای ساختمان: ديوارنما، ديوار داخلی، سقف،کف،سقف کاذب، بام.
قابليت و سهولت در رنگ پذيری
مناسب اجرای ساختمانهای بلند
مقاوم در برابر آب، رطوبت، ضربه، آتش، موريانه و اشعه ماوراء بنفش (UV)
فاقد آزبست و مواد مضر برای سلامت(سازگار با محيط زيست)
دارای استانداردهای معتبر بين الملل
دیوار نما نمای ساختمان سمنت برد سمنت بورد فایبر سمنت فایبرسمنت پارتیشن سقف ساختمان پیش ساخته ویلا سبک سازی صفحه سیمانی تخته سیمانی طراحی نما نمای نوین دکور ورق سیمانی نسوز کف کاذب درای وال cement board چوب طرح چوب صفحات سیمانی دیوارکوب پانل سیمانی پنل سیمانی کف سقف کاذب fiber cement پانلهای سیمانی الیاف دار عایق اجرای سمنت بورد فایبرسمنت چیست سمنت بورد بهترین فایبر سمنت بورد
معمولا انگورها در شکل و رنگ های متفاوتی رشد میکنند انگورها به طور معمول سبز، قرمز، بنفش و......